Σάββατο 5 Ιουλίου 2008

ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ

ΕΡΩΤΗΣΗ:
Τα τέκνα, έχοντας ως πατέρας μόνο την γονική μέριμνα, (με δικαστική απόφαση), τα δηλώνουμε στην ΔΦΕ (Φορολογική Δήλωση); Γνωρίζω μέχρι στιγμής πως δεν τα δηλώνουμε. Μήπως υπάρχει σχετική εγκύκλιος του Υ.Ο. η οποία αναφέρει για συνοίκηση και όχι επιμέλεια; Επίσης σκέφτομαι ότι με υπεύθυνη δήλωση του Ν1599 μπορεί να ισχυρισθεί ο πατέρας (αλήθώς) ότι τα τέκνα διαμένουν και μαζί του περιοδικά (στην περίπτωση που η εγκύκλιος δεν περιορίζει χρονικά τη διαμονή, για την εφαρμογή της σχετικής παραγράφου και σε μας), όπως επίσης και μας "βαρύνουν" οικονομικά αφού καταβάλλει ανελλιπώς σε αυτά διατροφή. Ένας επιπλέον ισχυρισμός, αρκετά βάσιμος, όσον αφορά την αποκλειστική οικονομική επιβάρυνση είναι ότι ακόμα και η εργασία που προσφέρει η μητέρα στα παιδιά αποτιμάται (στις δικαστικές αποφάσεις) σε χρήμα. Συνεπώς με την καταβολή της διατροφής έχουν την αποκλειστική οικονομική επιβάρυνση των τέκνων. Όπως και να έχει καλό θα ήταν να δει κανείς την ακριβή διατύπωση της εγκυκλίου. ------------ --------- --------- --------- --------- --------- --------- --------- --------- (ένα μέλος): Με την ευκαιρία, θέλω να γνωστοποιήσω στα μέλη του Συλλόγου που έχουν 3 τουλάχιστον τέκνα από διαφορετικές μητέρες, ότι έχω καταθέσει μέσω του νομικού μου συμβούλου, σχετική αίτηση στον ΟΓΑ από την οποία περιμένω απάντηση, σχετικά με το αν θεωρούμαστε τρίτεκνοι ή πολύτεκνοι αναλόγως και κατ' επέκταση δικαιούμαστε των σχετικών βοηθημάτων από την Πολιτεία. Αναμένω απάντηση, αλλά υπάρχει ισχυρή πεποίθηση ότι και η άποψη της Νομικής Υπηρεσίας του ΟΓΑ, γιατί εκεί έφθασε το θέμα, θα είναι σύμφωνη με την δικιά μου, παρά τις επιφανειακές αντιρρήσεις των διαφόρων (γυναικών κατεξοχήν) Ανταποκριτών ΟΓΑ που επιλαμβάνονται των θεμάτων αυτών. Στην περίπτωση της απόρριψης του αιτήματός μου θα προσφύγω δικαστικά. Όσους λοιπόν αφορά το θέμα παρακαλούνται να μου γνωστοποιήσουν τα στοιχεία τους (ονοματεπώνυμο και τηλέφωνο στέλνοντάς μου μήνυμα στο e-mail...) ώστε να δούμε την περίπτωση συλλογικής αγωγής η οποία θα έχει και άλλη βαρύτητα αλλά το σημαντικότερο και εφαρμογή σε άλλες παρόμοιες περιπτώσεις, από τις οποίες τώρα αποκλειόμαστε.
Ειναι αντισυνταγματικο το να μην δηλωνει ο πατερας τα παιδια, ειναι σαν να τα αποποιειται, και αντικειται στην αρχη της ισοτητας των δυο φυλων. Οπως εγινε και με το οικογενειακο επιδομα το οποιο δικιαουνται και οι δυο συζυγοι μετα απο δικαστκες προσφυγες ,ετσι νομιζω οτι πρεπει να κανουμε και με το αφορολογητο των τεκνων.Ο νομος δεν αναφερει για επιμελεια ,αλλα λεει οτι αφορολογητο δικαιουται ο γονεας με τον οποιο τα τεκνα συνοικουν μαζι του και τον βαρυνουν.Γιατι λοιπον η διατροφη προς τα τεκνα δεν εκπιπτει απο το εισοδημα του πατερα,παρα μονο η διατροφη προς την πρωην συζυγο?Νομιζω συναδελφοι οτι εαν εχουμε νομικη υποστηριξη στον συλλογο μας πρεπει να προσφυγουμε ομαδικα στα διοικητικα δικαστηρια για αυτο το θεμα. Συμβουλη μου λοιπον να υποβαλουμε δηλωση με τα τεκνα, με την ενδειξη επιφυλαξης. Οι ΔΟΥ θα μας απορριψουν τα τεκνα ,αλλα πρεπει εντος 60 ημερων να απαντησουν στην επιφυλαξη.Την απαντηση αυτη θα την χρησιμοποιησουμε για προσφυγη μεσω καποιου δικηγορου στα διοικητικα δικαστηρια.
(άλλο μέλος): Σε σχετική ερώτησή μου στην ΔΟΥ μου, μου απάντησαν ότι οι εκπτώσεις στο φόρο λόγω του παιδιού εφαρμόζονται μόνο μία φορά (όταν το ζευγάρι υποβάλλει κοινή δήλωση) και όχι από μία στο εισόδημα του πατέρα και της μητέρας. Έτσι, όταν το ζευγάρι χωρίσει και η μάνα έχει την επιμέλεια, δηλώνει εκείνη το παιδί και παίρνει την έκπτωση, ενώ ο πατέρας δεν δικαιούται να δηλώσει και αυτός το παιδί και να πάρει κι αυτός την έκπτωση. Με την ερμηνεία αυτή, με ανάγκασαν να διορθώσω τη δική μου δήλωση.Από τότε, δεν το δηλώνω, αλλά πάντα περιλαμβάνω στη δήλωση ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ μου όπου γράφω ότι η μη αναφορά του παιδιού στη δήλωση δεν απεμπολεί τυχόν δικαώματά μου στο μέλλον σχετικά με την επιμέλεια του παιδιού αλλά γίνεται για καθαρά φορολογικούς λόγους. Δεν είμαι εφοριακός, ούτε λογιστής, οπότε διορθώστε με αν κάνω λάθος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

BINTEO SYGAPA ΣΥΓΑΠΑ

Αναγνώστες